emmmm....


I made this widget at MyFlashFetish.com.

emmmm...hari ni...ak lalui cam biasa tak de ape-ape yang menarik

gembira pun tak ...sedih pun tak..kadang2 aku terpikir kenapa

aku diberikan begitu banyak dugaan dan cabaran...kenapa aku...

kenapa bukan orang lain..aku begitu tabah ker?? nak lalui ini semua..

sebab tu ker aku di pilih kepada salah satu orang yang begitu banyak diberikan dugaan ini..ini baru kehidupan ak di kajang...baru satu tempat yang aku hidup sendiri tanpa orang yang terdekat disisi..sebelum ini jika aku mempunyai masalah kakak aku akan sentiasa bersama..memberi aku galakkan dan sokongan..bila aku hampir tersungkur..dan jika bukan saudara sendiri kawan baik aku akan memberi galakkan..bukan aku hendak menyalahkan takdir tapi aku cuma bingung dengan kehidupan aku yang semakin kucar kacir disebabkan orang disekeliling aku..kadang-kadang aku termenung memikirkan adakah orang diluar sana mempunyai masalah yang sama dengan aku..atau mungkin ada yang lebih dari aku...agak-agak apalah yang mereka buat jika ada masalah..adakah diorang akan buat bodoh ker...atau mencari faktor lain...jika dahulu aku mempunyai kerungsingan dihati...kawan-kawan sentiasa berada disisi bersama aku...mengembirakan aku...kata mereka...bila mereka menghadapi masalah atau kesedihan aku tetap bersama mereka...dan bukan senag untuk melihat aku kesedihan atau kerungsingan...emmm...mungkin aku jer yang terlampau memikirkan soal ni...kat opis tapi..ada sorang staf MnR tegur aku...rico..katanya muka nampak sangat sedang menghadapi masalah..ada something yang aku pendamkan..dan dia kata aku sengaja buat-buat happy...ntah la mungkin ada betul katanya..mungkin salah..dua tiga hari ni perasaan aku kacau aku pergi ke opis pun...tanpa sedikit perasaan..hari semalam aku datang opis...jam 11.30 aku keluar jalan-jalan sorang -sorang..aku pun tak tao nak kemana...hanya ikut kaki yang melangkah...tanpa aku sedar aku sudah berada di giant..aku pun tak tao kenapa aku pergi ke giant...aku masuk..tak sampai 5 minit aku keluar balik...dan aku berjalan di bangunan kolej komuniti hulu langat yang masih belum siap sepenuhnya...aku pusing-pusing ada jugak la 3 pusingan bangunan tu...aku blur betul tak tao apa nak buat...aku tak tao...apa yang sebenar nya dalam fikiran aku... yang puas sudah aku memikirkan apa sebenarnya punya...aku jadi cam ni...yang aku perasaan sifat aku mula berubah sedikti demi sedikit...aku menjadi seorang yang tidak mahu bercakap dengan orang...mula memencilkan diri bila dirumah..di opis pun begitu..aku hanya buat kerja aku sendiri...aku tak tao apa sebenarnya....ada kah benar bahawa sebelum manusia di lahirkan..ketika berada didalam kandugan ibu.. kita sudah berjanji dengan ALLAH S.W.T bahawa kita sanggup menghadapi semua dugaan dan cabaran yang diberinya...adakah aku sudah berjanji..dengan ALLAH bahawa aku sanggup menerima dengan hati yang terbuka... sebab itu aku dilahir kan kedunia..kalau aku masih diberikan peluang untuk memilih aku akan memilih untuk bersama-sama dengan ALLAH...aku sudah berbohong kepada nya..bahawa aku sanggup menerima segala cubaan nya...






Rabu 8/04/2009






ari ni masuk kije cam biasa tapi hari ni awal-awal lagi aku dah kuar dari opis...jam 10 aku dah kuar...aku pusing-pusing tak tao nak kemana...last aku pusing aku ternampak staf mnr,,,rico..katanya mahu beli nasi lemak...aku ikut dia....jalan-jalan nasi habis...aku ajak dia pergi restoran halelah beli nasi lemak...sedang asyik aku melihat lauk...rico berkata kepada aku...kamu ada masalah ayu...aku terkejut...ada kah nampak dimuka aku..dia kat ada yang aku pendamkan..aku cakap tak der...hari ni perjalanan ku ada makna kerana...hari ni aku pergi ke klinik julia...membayar duit perubatan...teringat aku pada pertama kali aku datang ke situ dengan pulang dengan berita yang menyedihkan...sebelum ke klinik tu aku pergi ke giant bersama rico...untuk membeli barang-barang opis...sengaja aku mahu ikut..dia..mahu memujuk hati aku yang bercelaru...pusing-pusing akhirnya selesai shopping...aku balik opis...tapi keluar balik untuk membeli paper dan ubat stapler...dan ker klinik julia...selesai semua...aku membeli comic kegemaran ku Utopia...dan masuk semula ker opis...aku tak tao nk wat ape..aku lepak ngan yana staf mnr...aku duduk di bawah tepi kerusi dia...aku tak tao kenapa...lame gak la...pastu aku bangun..dan pergi ke belakang tempat fz dan ana...aku tak tao nk wat per...tolong ana mana yg patut...aku pun naik ke studio...tak sampai 5 minit aku turun semula...aku tak boleh la nk dok atas...jiwa aku tak tenteram..geram..semua ada...bila pendamkan masalah ni la jadi...aku bingung la nk cakap kat sape...takut salah org..



Khamis 9/4/2009



ari ni masuk opis cam biasa tapi aku kuar dari studio lagi awal...kul 10 dah kuar dah...pusing2 takde arah tuju...pusing punya pusing last aku masuk opis bawah...lepak ngan fz jap..tolong dia mane yang patut...dah habis...dalam kul 12.15 en.mokhtar ngan puan siti panggil masuk jupe diorag...berdebak gak...tapi..cover la...hehehehh..en.mokhtar tanya aku je nape nk cuti walaupun aku dah tulis dalam surat tu tapi dia nak jugak tao...tapi aku tak cakap la..dia tanya puan...tapi puan tak cakap...hehhehe..puan becup aku..hahahhahaha..bagus la puan ni..tapi puan pun tak tao nape aku nk balik...heheheheh..pastu aku kuar aku wat kije aku...sedar tak sedar dah kul 1.25 tgh pastu fz ajak g kuar giant je.....huhuhu...pusing2...beli no celcom dia...pastu balik...g minum..lepak sampai kul 2.30...pastu fz ajak balik opis...adoi...malas tol la...masuk opis tu...emmmm...cam ner ni...banyak mende yang menggu pikiran aku ni...

No comments: