emmmm....


I made this widget at MyFlashFetish.com.

CeLoTeH MaK LoTeh...huhuhu

Benar kata orang pengalaman menagajar kita tentang kehidupan.... melalui perkataan ini lah aku dah mula pempelajari erti sebuah kehiduapan, persaudaraan, dah persahabatan...emmmm.. entah sejak bila hati aku berasa sayu, sedih, risau, gementar, gembira.... dan kelakar memikirkan tentang kehidupan aku... sejak mula menempuhi 22 tahun...pada umur ini aku telah di uji pelbagai-bagai dugaan dan cabaran...macam-macam dugaan yang aku hadapi.. lepas satu-satu masalah.. tapi aku hadapi nya dengan hati yang terbuka dan tersenyum...walaupaun kadang-kadang menangis kerana terlalu sedih apa yang berlaku pada aku..tetapi aku tetap redha dengan ujian yang di beri oleh ALLAH...mungkin aku diberi ujian ini kerana aku insan terpilih dan mungkin juga ia mahu aku terus ingat padanya..yah aku mengakui sejak akhir2 ni aku selalu meningal kan suruhan nya..mungkin sebab itu aku diberi pelbagai dugaan nya.. kadang-kadang aku berfikir kenapa aku selalu di beri cubaan yang begitu berat... tetapi alhamdulilah aku dapat menghadapi nya...adakah aku setabah dan sekuat yang dikatakan oleh..ayah, ibu, kakak dan abang2 aku..dan rakan ku cuga pernah berkata aku memang kuat menghadapi segala masalah yang aku dapat...kalau dia belum tentu dapat hadapi nya... itu dia kata..dia tak tao dalam aku ni cam nak keluar semua...sebising2 mulut aku ni tapi hati aku tak kejam nak wat orang sakit hati...perli-perli sal benda bodoh..pasal dengki kat orang lain dengan kejayaan orang...paling aku pantang dengki kat orang tapi diri tak pernah nak usaha.. emmm...orang yang macam tu patut campak dalam sungai PAHANG je bagi buaya tembaga makan...itu pun kalau buaya tu nak makn...heheheheheh...kalu tak dia berak je kot..hahahahha...kejam tol aku ni...tak pe...kalau kita tak kejam..nanti orang kejam kat kita kan...hahahahah...itu semua pengalaman aku..dikejami oleh manusia-manusia yang bodoh lagi bongkak...tapi aku cuma ingat kata-kata ayah aku...korang pun boleh ambil kata-kata ni..."KALU KITA BEGADUH..LAYAN KATA-KATA ORANG YANG BODOH KITA AKAN TERGOLONG DALAM GOLONGAN MEREKA"...Emmm..betul gak ayat tu kan...ayah aku dulu cikgu tao...banyak kata-kata dia menjadi perangsang pada aku..hehhehe...apa-apa pun ini semua hanya luahan hati seorang manusia biasa...emmm..aku ingat nak wat novel la kisah-kisah aku ni...rasa-rasa hot tak...emmm..bila aku nak aku nak menjadi kejam kat orang lain...cam kata-kata orang yang selalu dok perli aku..pengtingkan diri..bila kata-kata tu nak jadi kenyataan...kalau betul la..perghhhh.......mesti best kan...mesti gempak gile..IDAYU..seorang yang kejam...perghhh....best gila...nak-nak masuk lak youtube ke..majalah ker...surat khabar ke...hahahha mesti best...kadang-kadang terpikir gak nak jadi masa umur 11 hingga 16..waktu tu aku memang-memang-memang jahat, tak reti bahasa, tak takut orang, budak laki?...emmm..no problem la bro...aku dulu bukan nakal tapi jahat...hahahahhaha...siapa-siapa yang cuba menguris hati dan perasaan aku...emmm sakit la orang tu..heheheheh...kenapa aku tak jadi cam tu r sekarang...korang nak tao..kawan-kawan aku yang perempuan aku masa umur tu semua hancur...masuk juvana kes beb...hahaha...lelaki plak banyak gak masuk hotel besi...free...huhuhu...kalau la aku terus cam tu apa la agak nya jadi kat aku...kalau aku tak masuk teknik lipis dulu mungkin aku tergolong gak..hahahha..nasib la...tapi jahat-jahat diorang tentang kawan ni aku memang tabik spring kat diaorang...memang sejati sampai boleh bawak mati tu....huhuhuu...itu satu kelebihan diorang yang tak de pada orang yang bajet baik...heheheh...dan sekarang ramai dah menegur ku menjadi seorang remaja yang sihat..heheh..memang sihat pun...tak tengok badan aku..sihat kan..huhuhu...dan aku juga tak sangka aku sekarang pelajar DIPLOMA TECHNOLOGY OF ARCHITECTURE...emmm.. bangga la gak..hehehe..itu sebab..masa di teknik aku mula sedar diri..hehhehe...walau pun masa abis SPM...aku rasa malas nak blaja...coz..jupe kawan-kawan lama..tapi alhamdulilah sekarang aku mula semangat kembali ingin belajar...untuk masa depan bro..huhuhu...sekarang budak makin ramai pandai..kalau tak ambil peluang sekarang..kita akan ketinggalan jauh di belakang..hahhaha...dan aku akan berusaha sehingga berjaya...walaupun mungkin agak lambat untuk aku habiskan pembelajaran aku...tapi tak mengapa janji aku akan buat mak abah aku menangis kerana kejayaan aku..bukan kerana kehampehan aku...huhuhuhu..ok...nanti aku sambung lagi...ingat nak buat novel la kisah aku ni ok tak.....hahahahahah

No comments: